torsdag 4 augusti 2011

Tidig uppgång!

Jaha, nu ska matte ha mig med till jobbet. Så in i buren och bara gilla läget. Suck, men det är spännande samtidigt. Bussen gick bra, tycker om det. Den första jag träffade var en äldre dam som heter Maggan. Hon var lite rädd för mig. Matte och hon pratade lite och sen fick jag ligga i fikarummet och vänta till fikat. Då kom de andra oxå.


En av de andra hade haft en sköldpadda när hon var liten. Han hette/heter Pelle (sköldpaddor är ju sega av sig, så vem vet? Han kanske lever?) Hon var glad och se mig. Sen var det en kvinna där som sa att hon var inte rädd snarare jag som skulle vara det. Jag kanske äter henne, sa hon!!! Hjälp! Men min matte tillåter inte det :)

De fikade och gick och fortsatte och jobbade och jag låg kvar och väntade. Sen när matte kom åkte vi till lill husses dagis. Där var det några barn, två av dem kastade sten på mig. Matte sa till dem, puhu!! Sen gick vi hem. Hem sköna hem, lugn och ro.

Tack för idag!
/Gertrud

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar